Veelgestelde vragen

Wilt u meer weten of heeft u een vraag, kijk dan eerst of uw onderwerp tussen de veelgestelde vragen staat.

Hoe maak ik een account aan?

Klik hier om u te registreren en een account aan te maken.  U ontvangt binnen 10 minuten een  e-mail met een link. Door op de link te klikken, bevestigt u uw registratie. Daarna kunt u inloggen op de website en deelnemen aan alle veilingen.

Is het nodig om bij registratie alle gegevens in te vullen?

Voor het correct afhandelen van betalingen, leveringen en dergelijke, hebben we alle gevraagde gegevens nodig. Omroep MAX waarborgt uw privacy zoals voorgeschreven in de Wet bescherming persoonsgegevens.

Ik heb geen bevestingsmail ontvangen van mijn registratie. Wat nu?

Het kan maximaal 15 minuten duren voordat u de bevestigingsmail ontvangt. Voorkom dat een e-mail terecht komt in uw spambox. Misschien heeft u bij de registratie uw e-mailadres verkeerd ingevuld. In dat geval kunt u zich het beste opnieuw registreren. Als u het juiste e-mailadres heeft gebruikt, maar toch geen e-mail ontvangt, neem dan contact met ons op.

Hoe log ik in?

Linksboven op de website klikt u op "Login". Vul vervolgens uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Pas na inloggen kunt u meebieden op de veiling.

Let op bij gebruik van een openbare computer: sommige webbrowsers slaan automatisch wachtwoorden op. Zorg ervoor dat deze functie uit staat, zodat eventuele andere gebruikers niet kunnen inloggen (en deelnemen) onder uw naam.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Bent u niet ingelogd dan staat op de inlogpagina een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanvragen: "Wachtwoord vergeten?". Klik op de link, vul uw e-mailadres in en binnen tien minuten ontvangt u een e-mail met link. Klik op die link, voer een nieuw wachtwoord in en klik op "Wachtwoord wijzigen". Daarna kunt u inloggen met uw nieuwe wachtwoord.

Wachtwoord wijzigen

U kunt uw wachtwoord wijzigen wanneer u maar wilt. We raden zelfs vanwege de veiligheid aan om regelmatig een nieuw wachtwoord in te stellen.

  • Klik op "Mijn profiel" in "Mijn account"
  • Volg de aanwijzingen om uw wachtwoord te wijzigen.

Gegevens wijzigen

Bent u geregistreerd en ingelogd? Dan ziet u linksboven op elke pagina "Mijn account". 

  • Klik op "Mijn profiel" in "Mijn account".
  • U ziet uw persoonsgegevens: breng de gewenste wijzigingen aan.
  • Klik op ‘wijzigingen opslaan’ om de gegevens te bewaren.

NB. Het e-mailadres kan niet worden gewijzigd.

Account verwijderen

Wilt u uw account verwijderen? Vul dan het contactformulier in. U kunt uw account niet zelf verwijderen.

Hoeveel kan ik bieden?

Met vastgestelde, minimale biedstappen kunt u bieden, bekijk ze hier.

Wat zijn de minimale biedstappen bij het bieden?

Huidig hoogste bod   Minimale biedstap
€ 0  -  € 50   € 2,50
€ 50  -  € 100   € 5
€ 100  -  € 500   € 10
€ 500  -  € 1000   € 15
Boven € 1000   € 50

 

Hoe kan ik zien welk bod van mij is?

Uw eigen bod heeft altijd een afwijkende kleur (datum oranje) en heeft de toevoeging "mijn bod". Bij andere bieders is de datum en het tijdstip zwart.

Ik krijg de melding dat mijn bod te laag is. Hoe kan dat?

Misschien heeft u minder dan de minimale biedstap geboden. Op de pagina waar u een bod kunt uitbrengen, staat het eerstvolgende minimumbod altijd onder het huidige bod.

Kan ik mijn bod ongedaan maken?

Ieder bod op een veiling is bindend en onherroepelijk. Indien u de hoogste bieder bent en uw bod wordt aanvaard, dan bent u verplicht de transactie te voldoen. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden.

Hoe weet ik dat ik overboden ben?

Dit kunt u terugvinden op de pagina van het betreffende item. Ook ontvangt u een e-mail op het moment dat u bent overboden. Tot slot kunt u in "Mijn biedingen" zien of u voor een bepaald veilingitem bent overboden.

Wat gebeurt er als ik het hoogste bod heb uitgebracht?

U ontvangt een e-mail ter bevestiging. Daarin staat een link in om te betalen en aan te geven of u de aankoop wilt laten verzenden. Bij "Mijn bestellingen" kunt u ook betalen.

Betaalmethodes

Betalen kan via iDEAL of met een overboeking. Per e-mail wordt de betaallink naar u toegestuurd. Het is ook mogelijk via uw account te betalen. Dit kan in het onderdeel "Mijn bestellingen".

Waarom staat er bij betaling "Mollie"?

Mollie is de betaalprovider van Omroep MAX. Alle iDeal- betalingen en overboekingen worden door Mollie verzorgd. Kijk voor meer informatie op www.mollie.com

Waarom staat er bij betaling "Veilet bv"?

Deze website is onderdeel van Veilet bv. De betalingen van deze website lopen via de onafhankelijke rekening Stichting Veilet Payments naar Omroep MAX. Omroep MAX staat garant voor transparantie en solide doorstroom naar de goede doelen.

Hoe krijg ik mijn gewonnen item thuis?

Bent u de hoogste bieder op een item? Dan kunt u het item, na betaling, ophalen bij het hoofdkantoor van Omroep MAX in Hilversum. De redactie van Omroep MAX neemt hierover contact met u op.

Hoe komt het geld bij het goede doel terecht?

Deze website is onderdeel van Veilet bv. De betalingen van deze website lopen via de onafhankelijke rekening Stichting Veilet Payments naar Omroep MAX. Omroep MAX staat garant voor transparantie en solide doorstroom naar de goede doelen.

Wat is herroepingsrecht?

Het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van redenen uw overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop uzelf of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het kunstwerk fysiek in bezit krijgt.